Dimarts 25 d'octubre el Jordi Simón ens va ensenyar un programa per manipular les imatges, tot i que a mi ja me'l van ensenyar a l'escola molta gent no el coneixia i crec que és un programa molt útil, aquest és el GIMP. Podriem dir que és com un Photoshop, però d'una forma més senzilla, si esteu interessats us el podeu descargar a softtonic.
Descargar gimp
Al suro hi havia unes activitats per fer unes pràctiques amb aquest programa, hem de manipular de tres formes diferents la imatge, aquí us en deixo les diferents imatges que he manipulat:
Primera imatge és l'original.
Aquesta segona imatge, com podeu observar és la imatge escalada. L'he escalat a 600 píxels, on es veu la baixa qualitat de la imatge.
Aquesta tercera imatge és la imatge retallada, a partir d'un cúter que hi ha a la barra del gimp pots quedar-te només amb aquella part de la fotografia que t'interessa.
I aquesta última imatge és la retocada, no es veu molt de lluny però veiem que a les dones de blanc no tenen arracades i també els hi he tret la peça del colleret que portaven, a partir de l'eina de clonació del gimp.
Dijous 27 d'octubre ens vam centrar en el llibre de Jaume Ferrés, "Vídeo y educación", en aquest llibre podem trobar les diferents modalitats del vídeo i d'algunes característiques.
A classe vam comentar els diferents hemisferis que té el cervell i perquè serveix cada un. Una companya després ens va enviar un mail amb el document que vam fer tots junts a classe. Us el deixo aquí perquè pogueu veure les diferències, un tema molt interessant a tractar:
Hemisferi esquerre | Hemisferi dret |
Controla la part dreta del cos | Controla la part esquerra del cos |
Treballa d’una forma més racional | Treballa d’una forma més sensorial |
Li correspon el desenvolupament lineal, lògic i racional del pensament, les operacions d’anàlisis i sintaxis, la percepció dels esquemes significatius i la disposició ordenada de les seqüències. (Funcions lligades al llenguatge i a l’abstracció) | Funcions com el reconeixement immediat dels rostres, la distinció i el record de les formes, discriminació d’acords musicals i reconstrucció mental de conjunts a partir dels seus fragments. (Funcions espacials no-verbals) |
Més sensibilitat per tot el que és visual. | Més sensibilitat per tot el que és acústic. |
És el dominant, intel·lectual i analític | És el secundari i del repòs. |
Llegir un text: anàlisi gramatical i lògic. Ens arriben idees, informació, continguts, conceptes... | Veure una imatge: operació sintètica. Ens arriben sensacions. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada