Aquesta exposició és una proposta educativa que permet als més petits participar a les activitats d’aquest museu, interaccionant els dos llenguatges fonamentals : el musical i el plàstic. Així aquest facilita el contacte amb el patrimoni cultural com a element d’aprenentatge amb l’art, la música i el llenguatge corporal.
L’exposició és d’art romànic i ens vam fer la visita guiada com si fóssim nens d’infantil, o si més no, explicant-nos com ho farien. La principal cosa era anar-nos del context religiós, és per això que el museu va crear un recorregut especial per ambientar-los en l’art romànic.
Perquè els nens puguin seguir la visita i no es perdin es recomana que als mestres de les escoles treballin a classe aquestes obres i a partir d’aquí portar als infants diferents temes a tractar, per exemple:
- la Mare de Déu
- representació d’animals fantàstics
- història del nen Jesús explicada com un conte
- representació de les sanefes
La primera pregunta que se’ls hi planteja és per a què venen al museu, després la guia fa una presentació amb els diferents animals, per exemple estar amb la boca tancada com una formiga, tenir les orelles ben obertes com un elefant i els ulls ben oberts com un mussol. Després se’ls hi presenta la titella que va ser creat especialment per les visites amb aquest tipus de públic tant petitet. Aquesta titella es diu Jerònim i convida a tots els nens a visitar els seus amics, en aquest cas totes les altres obres que ens hi podem trobar dins del recorregut.
Ell fa la presentació duta a terme per la mateixa guia i amb l’ajuda d’una cançó que els nens portaran preparada des de l’escola, així seran partícips d’aquesta interpretació.
En aquestes fotos que veiem a continuació tenim la Mare de Déu i el Jeròni:
El nens al llarg del recorregut aniran comparant les obres amb allò que han estudiat abans a l’escola, i la guia el que faran serà temptejar-los a partir de moltes preguntes per arribar a l’objectiu didàctic de l’obre, així donant via lliure als educadors i deixen dir als nens, com per exemple a l’obra dels Serafins.
Hi ha obres que estan dividides per escenes, per exemple com la històeria del nen Jesús, però la guia deixa a part el tema religiós i explica l’obra com a conte, els nens poden participar a través de la identificació, l’entorn…
A l’ensenyar l’obra de l’església Sant Climent de Taüll, la guia l’acompanya amb una música adient a la història.
Per acabar la visita la guia ens va mostrar un animal fantàstic, el griu, un animal mig lleó i mig àliga. Primer de tot s’ha de tenir clar que és un animal fantàstic, així el recurs que fa la guia és fer preguntes perquè els nens qüestionin l’obra. Finalment abans d’acabar amb la visita acaben amb un puzzle de diferents animals que es poden trobar en aquella època l’art romànic.
Un cop hem acabat la visita, la guia torna a treure en Jerònim perquè els nens li puguin explicar tot el que han vist.
I per últim unes imatges dels Serafins, la Mare de Déu amb el nen i el Crist de Taüll.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada